Google Search :

google search:
Google

Thursday, September 15, 2016

Perginya Tuan Guru Haron Din Ulama' Tegas dan Cekal

Pagi Jumaat penuh barokah menyaksikanTuan Guru Dr Haron Din (Al Mursyidul Am PAS) telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya. Perginya seorang ulama' tegas dan cekal dalam mengharungi fitnah mehnah dalam perjuangan. Seorang lagi pemimpin utama PAS yang istiqamah pergi ketika sedang memimpin jamaah, pergi ketika jamaah masih memerlukannya.

Al-Marhum antara generasi awal menyertai PAS. Pernah berguru dengan pemimpin utama PAS pada masa itu AlMarhum Dr Zulkifli Muhammad sewaktu menuntut di Kolej Islam Klang. Antara kata-kata Tuan Guru yang masih segar dalam ingatan ini

"Penyokong PAS sudah ditarbiah bahawa kita berjuang selama ini bukan untuk kemenangan peribadi, kita berjuang untuk kemenagan Islam, untuk mendaulatkan Islam sebagai Adden"

Ulama yang banyak menjadi bahan hinaan pihak tertentu ini tetap konsisten terhadap perjuangannya mendaulatkan Islam. Walaupun Tuan Guru belum pernah menang dalam dalam mana-mana Pilihanraya Umum, ternyata pada hari ini tuan Guru menikmati kemenangan sejati, InsyaAllah.

Tuan Guru, InsyaAllah kami akan meneruskan perjuanganmu tanpa jemu. Semoga rohmu ditempatkan bersama para Anbiya'.
Sekalung takziah buat keluarga Almarhum.

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ...

أَللَّهُمَّ اغْفِرْلَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ وَوَسِعْ مَدْخَلَهُ وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالْثَلْجِ وَالْبَرَدِ، وَنَقِّهِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتُ الثَّوْبَ الأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ، وَأَبْدِلْهُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهِ ، وَأَهْلاً خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ ، وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ ، وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ اْلقَبْرِ وَمِنْ عَذَابِ النّار

Akmal hj Kamarudin
Kg Rusila
14 Zulhijjah 1437

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"