Google Search :

google search:
Google

Saturday, December 10, 2016

Perang Mahathir Dan Istana..

Kita tidak boleh lupa bahawa Mahathir yang mengisytiharkan perang ke atas Almarhum Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra, dan memanggilnya penyeludup. Sultan Ismail telah mengimport Lamborghini Diablo atas nama anaknya dan Mahathir merampas kereta apabila ia tiba di Lapangan Terbang Subang.

Sultan begitu murka dia meminta pegawainya untuk pergi ke pejabat Kastam di Subang dan mengambil kereta dengan paksaan. Pegawai Kastam hanya berdiri dan memerhatikan pegawai Sultan memandu kereta ke luar. Mahathir kemudian mengumumkan bahawa Sultan adalah penyeludup kerana dia tidak membayar apa-apa cukai ke atas kereta tersebut.

Sebenarnya Sultan dan Putera Mahkota dibenarkan sebilangan kereta bebas dari cukai. Dan Kerajaan Negeri dan bukan Kerajaan Persekutuan yang memutuskan ini. Mahathir tidak jelaskan kepada rakyat tentang perkara ini. Sebaliknya beliau memberitahu rakyat bahawa Sultan Ismail Petra ayahanda Sultan Kelantan kini dan Agong adalah penyeludup.

Kerajaan Kelantan digugat dengan isu Lamboghini (1992)

Tambahan (lagi kepada melancarkan perang khianat terhadap jenayah raja yang saya nyatakan di atas – yang saya akan tunjukkan secara terperinci kemudian), adalah penampilan Mahathir pada konvensyen DAP hujung minggu lalu dan perjanjian dengan Lim Kit Siang serta Mahathir terlibat dalam Bersih dan kuning yang sedang digunakan sebagai identiti Bersih.

Kuning adalah warna diraja dan sebab kenapa Bersih menggunakan warna kuning pada tahun 2007 adalah untuk menunjukkan kesetiaan kepada Agong ketika itu (DYMM Sultan Terengganu). Pada tahun 2007, Bersih adalah sebuah gerakan untuk menyerahkan Petisyen Pilihan Raya kepada Agong dan kemudian terpulang kepada baginda untuk memutuskan apa yang perlu dilakukan mengenainya. Hari ini, Bersih adalah mengenai untuk menewaskan Najib, Umno dan Barisan Nasional dan untuk memadam dominasi politik Melayu dan menggantikannya dengan Pakatan Harapan pimpinan DAP.

Sebab DAP membubarkan Pakatan Rakyat dan menubuhkan Pakatan Harapan adalah supaya mereka boleh menendang PAS keluar dari gabungan itu. Dan sebab yang mereka lakukan ini adalah untuk menentang RUU355, yang melibatkan pindaan Syariah bagi Negeri Kelantan.

Anda tidak mahu mengundang masalah dengan Sultan ini: DAULAT TUANKU!

Sultan Kelantan adalah ketua agama Islam di negeri itu. Mengapa DAP, parti yang dikawal oleh orang-orang Kristian Evangelist, memberitahu Kelantan apa yang boleh dan tidak boleh lakukan mengenai undang-undang syariah di negeri ini? Kit Siang dan DAP telah melancarkan perang salib terhadap syariah sementara itu, mereka mengabaikan peranan dan kuasa Sultan Kelantan dalam perkara ini. Dan Mahathir telah menjadi Barua DAP, parti yang menganggap Islam sebagai musuh dan memberitahu Kelantan apa yang boleh dan tidak boleh buat.

Sebab itu sahaja sudah cukup untuk membuatkan Sultan Kelantan Murka. Ditambah lagi dengan perkara-perkara lain dan Mahathir bernasib baik memandangkan hukuman mati tidak dikenakan kepadanya. Kita akan bercakap tentang punca utama kepada semua sebab-sebab mengenai mengapa Mahathir dibatalkan jemputan ke majlis pertabalan Agong selepas menerima jemputan sebelum itu.

Kerabat DiRaja Kelantan

Pada tahun 1975, Majlis Raja-Raja melantik Sultan Yahya Petra sebagai Yang Dipertuan Agong Malaysia mengantikan Sultan Abdul Halim Muazzam Shah Kedah yang menamatkan tempoh perkhidmatan beliau sebagai Agong. Malangnya, Sultan Yahya tidak melengkapkan tempoh beliau memegang jawatan sebagai Yang Dipertuan Agong. Beliau mangkat di Kuala Lumpur pada 29 Mac 1979. Beliau telah digantikan oleh anaknya – Tengku Ismail Petra yang kemudian memerintah sebagai Sultan Ismail Petra – kadang-kadang dikenali sebagai Sultan Ismail II Kelantan.

Sultan Ismail Petra berkahwin dengan Tengku Anis – anak perempuan Tengku Abdul Hamid dari Pattani dan Tengku Azizah (anak perempuan Tengku Seri Maharaja Muhammad Hamzah yang dinyatakan sebelum ini). Sultan Ismail Petra memerintah Kelantan dari tahun 1979 hingga 2010. Pada tahun 2009, beliau dimasukkan ke hospital dan terlantar di katil. Pada tahun 2010, Majlis Raja-Raja di Kelantan menyingkirkan Sultan Ismail Petra dari takhta dengan memihak kepada anak sulungnya – Tengku Muhammad Faris Petra yang kemudiannya memutuskan untuk memerintah sebagai Sultan Muhammad V Kelantan. (Orang Dua Belas)

credit Malaysia Today

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"