Google Search :

google search:
Google

Sunday, December 4, 2016

Himpunan Solidariti Ummah Untuk Rohingya

Selesai HSUUR dalam 11.30 pagi.Himpunan yang dapat menghimpunkan banyak ngo Islam di Malaysia untuk sepakat dan bersetuju mengenai isu etnik Rohingya yang di tindas.Saya tidak berhajat menghurai siapa yang hadir di atas pentas.

Saya dan rakan-rakan/Jabatan Amal Malaysia yang bertugas di dalam dewan himpunan.JAM di tugaskan khas menjaga hadirin yang hadir dalam dewan yang di putuskan dalam meeting induk penganjur.Suatu penghormatan kerana di dalam meeting dan perhimpunan itu juga ada Polis,DBKL dan agensi-agensi beruniform kerajaan yang lain.

Semenjak dari bermulanya majlis pada jam 8.15 pagi,Pengerusi Majlis sudah menyebut 'Unit Amal'(mungkin dia tidak tahu sudah menjadi Jabatan Amal) mohon mengawal hadirin.Selepas beberapa ketika apabila di tengah-tengah majlis berjalan,nama Unit Amal lagi di sebut.Dalam pada ucapan dari ngo MC berhubung terus dengan Unit Amal untuk kelancaran kemasukkan hadirin yang masuk terlalu ramai.

Di bawah yang hadapan pentas utama berkumpul geng 'baju merah dato Jamal'.Bentuk tubuh yang besar dan sado,muka nampak garang namun bila berhadapan dengan kami JAM mereka juga tolong membantu untuk menenangkan geng mereka dan hadirin yang masuk berpusu-pusu.Ada ketikanya Dato Jamal sendiri berbincang dan berharap kami dapat membantu untuk mengawal hadirin.

Sehingga tamat majlis,kesemua JAM yang bertugas mengawal hadirin tetap teguh Istiqomah berdiri demi kelancaran hadirin yang masuk dan keluar.Semua dapat beri kerjasama dan hadirin nampak berpuas hati dengan tugasan kami.

Bila tamat majlis,kami perlu memegang tangan untuk melepaskan VVIP dan wakil-wakil ngo untuk turun dari pentas dan keluar dahulu,berlaku tolak menolak sedikit dari hadirin namun alhamdulillah keadaan terkawal.Tidak ada kata-kata celaan,ketegangan atau bergaduh kerana 'insiden' itu.

Tahniah pada semua Jabatan Amal Malaysia yang sebahagian besar dari Selangor dan Wilayah serta ada yang dari Pulau Pinang yang turun bertugas.Suatu 'dakwah bil hal' (dengan perbuatan) berjaya di tunjukkan hasil tarbiah daripada para ulamak dan pemimpin di dalam Pas

BerAmal Kerana Allah
Terus Istiqomah Bersama Islam
Ini Penyelesaian Kita

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"