Google Search :

google search:
Google

Tuesday, December 6, 2016

Dekat Mana Salah TGHH Ustaz Idris Hj Ahmad

4/12/16
Apa masalahnya TGHH hadir himpunan solidariti untuk Rohingya pada hari ini. Ada yang kata munafik kepada Pas. Macam-macam lagi gelaran yang digelar. Kamu boleh gelarlah macam-macam gelaran sementara kamu boleh tulis dan kata. Tulis jangan tak tulis. Kata jangan tak kata. Spin jangan tak spin.
Persoalanya dekat mana yang salah TGHH?. Adakah TGHH minta projek dalam ucapannya?. Adakah TGHH baca ayat Quran tidak betul. Adakah TGHH berucap menyebut fakta tidak betul?. Adakah TGHH terkeluar tajuk? Adakah salah untuk bekerjasama isu kemanusiaan? Adakah ia salah dari segi agama?. Adakah Salah TGHH menggunakan platform himpunan ini membaca ayat quran di hadapan pemimpin Umno BN sebagai usaha untuk menerangkan Islam. Adakah TGHH minta supaya bangkit menentang syariat Allah. Adakah TGHH minta supaya hadirin semua sokong Umno.
Ada yang tafsir ayat "Jangan kamu cenderung dengan kezaliman". Seolah-olah TGHH sokong orang zalim, maka ia akan disambar oleh api neraka. Salah kerana TGHH duduk sebaris dengan PM, nanti akan disambar oleh api neraka. Biarlah orang menilai dengan tulisan mereka. Biarlah orang menilai tafsiran ayat quran mereka. Baru orang tahu tahap ilmu mereka dan dendam kesumat mereka.

Kesimpulannya, marah kerana yang pergi itu TGHH. Yang berucap itu pemimpin Pas, kalau pemimpin mereka Ok. Kalau yang mereka suka, buatlah macam mana pun akan di "taqdiskan" (disucikan). Fahamlah dengan kaca mata Islam,bukan emosi. Rujuklah Quran, Sunnah, Sirah. Pas tidak akan tunduk kepada sesiapa. Selagi tidak bertentangan dengan Islam dan syariat Pas akan terus bekerja untuk menegakkan Islam. Pas tahu jalannya sukar dan jauh. Mereka yang ada agenda yang jahat akan terpelanting. Kalau Umno BN ada strategi dan ada agenda tersendiri,  Pas juga ada strategi dan tawakkal kepada Allah SWT. Perancangan Allah lebih hebat.

CUKUPLAH puluhan tahun menyusahkan dan menyulitkan ulama² seluruh dunia.
Org Islam jom lah solat fardhu BERJEMAAH di masjid² kita di seluruh daerah dan Dunia.
*Allah pasti bantu*

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"