Google Search :

google search:
Google

Tuesday, December 13, 2016

Pendedahan mohamad razali bekas pengarah strategik hal ehwal orang melayu islam dap

https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/31/Pendedahan-mohamad-razali-bekas-pengarah-strategik-hal-ehwal-orang-melayu-islam-dap/
*Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali bin Abdul Rahman mendedahkan perancangan-perancangan sulit parti itu untuk menawan Putrajaya* dan apa yang bakal dilakukan selepas DAP dapat mengambil alih pentadbiran Kerajaan Persekutuan, di Putrajaya.

_Di antara kandungan ceramahnya :_
*_Kami dilatih oleh pakar-pakar daripada luar negara. Saya dilatih hampir tiga tahun oleh pihak Israel. Tiga tahun saya berada di bawah naungan pihak Israel. Latihan yang saya terima semuanya berbezalah daripada US, UK, Australia, Jerman, Kanada, Belgium.Di Malaysia ini, kami sempat buat di tiga tempat saja. Satu di Pulau Pinang. Lepas itu kami buat di Hotel Shangg di Johor dan  satu lagi di Selangor, di Hotel Quality Shah Alam. Lain semua di luar negara._*

*_Tugas utama saya Tuan-tuan dan Puan-puan. Tugas utama saya semasa saya berada dalam Kerajaan Negeri adalah merancang bagaimana nak mengusir orang Melayu ni keluar daripada Pulau Pinang.Saya tak tuduh orang lain, saya tak kata orang tu baik, orang tu tak baik. Saya adalah orang yang terlibat secara langsung isu tanah-tanah orang Melayu di Pulau Pinang ini. Isu di Pokok Asam di Jeletong, isu di Balik Pulau, Bayan Mutiara, pelupusan masjid yang berharga RM 125 juta ini. Sayalah orang yang terlibat secara langsung yang merancang supaya kita tukar tapak masjid itu ke bangunan komersial. Sayalah orangnya._*

*_Saya telah membuat rombongan ni pergi ke Medan antara Ivory Property dengan Kerajaan Negeri. Kita telah pergi ke Medan berbincang, tiga hari dua malam di sana.Kami telah berbincang tiga hari dua malam. Itu tidak diberi open tender. 2009..kita dah setdah nak bagi dekat Ivory Property. Harga sekaki tanah di Pulau Pinang, di tempat itu berharga RM420 sekaki tanah harganya. Bayangkanlah, projek itu bernilai lebih RM1 billion pada masa itu.Sekarang lebih lagi. Memang tak diberi open tender, dah diset kita akan bagi dekat Ivory Property.Sayalah orang yang terlibat. Sayalah orang tengah antara Kerajaan Negeri dengan Ivory Property untuk projek Bayan Mutiara. Begitu juga dengan projek-projek lain yang sedang rancak sekarang.Sedang diusahakan terutamanya di bahagian Batu Feringgi tu, Island Resort Moon Light Bay..semua itu merupakan sayalah orang yang terlibat.Walaupun tak dapat kelulusan disebabkan lereng bukit tapi saya berjaya menggunakan kuasa yang ada kat saya mempengaruhi Kerajaan Negeri supaya memberi kelulusan kepada Ivory Property._*

*_Merampas tanah-tanah orang Melayu, merobohkan kedai-kedai orang Melayu, sayalah orangnya. Kalau kami tahu dia tu tak sokong Pakatan Rakyat, tak sokong DAP, kami akan pastikan kedai dia akan diroboh wlaupun dia ada lesen ke apa, kita akan cari teknikal apa pun untuk merobohkan kedai dia atau sekurang-kurangnya saman dia, bagi denda. Macam tu cara kami.Kalau dia tu merupakan penyokong Pakatan Rakyat, you tak ada lesen pun tak ada masalah, kita akan benarkan you berniaga.Contoh saya boleh bagi. Tuan-tuan kalau pi ke Pulau Pinang, pergilah ke Jalan Yong Len brhampirn dengan Hotel Sunway, di sana merupakan penyokong-penyokong tegar DAP yang berniaga di sana. Mereka tidak mempunyai lesen ke apa, tak ada.Disebabkan mereka hardcore DAP, kita sanggup tutup jalan daripada pukul 4 (petang) hingga 12 (malam) untuk memulakan mereka berniaga. Sebab depa penyokong DAP. Kalau penyokong UMNO ke Barisan Nasional ke, padah akan menanti dia. Sampai macam tu saya buat._*

*_saya duduk dua minggu di asrama gereja. Kiri kanan paderi-paderi daripada luar negara. Saya sanggup duduk.Banyaklah paderi-paderi yang saya bertemu di sana ni. Mereka ingat saya ni orang India sebab muka nampak macam orang India. Sebab saya pun tahu empat bahasa. Bahasa Malaysia, bahasa Inggeris, bahasa Tamil pun saya tahu, bahasa Mandarin pun saya tahu.Jadi, mereka ingat saya ni orang India. Ada seorang paderi tu, semasa dia berjumpa saya, dia dok bercakap bahasa Tamil dengan saya, dia ingat saya India. Dia pun tak tanya nama saya, dia dok panggil saya brother ja. Saya pun panggil dia brother balik.Saya tanya kat dia, apa you buat kat sini hampir lima tahun. Nama dia Martin. Beliau ni fasih berbahasa Melayu, cukup fasih paderi ni. Dia kata, dia dok di Sibu ni hampir lima tahun.Tanya kat dia, apa you buat lima tahun kat sini? Adakah ditugas nak ajar cara-cara nak sembahyang orang Kristian ke?Dia kata, tak. Yang tu bukan tugas dia. Tugas utama dia adalah untuk mengkristiankan orang-orang Melayu di Sibu._*

*_Kami dibekalkan sehari Tuan-tuan dan Puan-puan, RM5,000 oleh DAP. Setiap hari pukul 8 pagi, saya akan pergi ke pejabat ambil duit RM5,000. Duit itu saya kena guna habiskan sebelum pukul 10 malam. Saya kena habiskan setiap hari RM5,000.Nak habis duit bukannya susah, senang je.Very easy. Kebanyakan saya laburlah di rumah-rumah panjang dan juga kawasan-kawasan orang Melayu.Kita pun guna politik wang juga. Siapa kata DAP tak guna politik wang. Kita guna lagi banyak. Kekuatan atau kewangan DAP sekarang ini terlalu kukuh.Saya berani jamin, saya berani kata, DAP merupakan satu parti yang paling kaya di Malaysia ni. Paling kaya. UMNO pun tak kaya macam DAP ni._*

*_Majlis makan DAP, pasal apa paderi ni hadir? Ada pula setengah-setengah wakil luar negara yang saya tak pernah kenal langsung. Saya tanya kat rakan saya, pasal apa semua paderi ni hadir. Sedangkan ini cuma makan malam DAP saja? Dia kata, dia pun tak tahu. YB (Jeff) yang jemput.Saya rasa malam tu tak puas hati lah. Saya Setiausaha Bahagian, kenapa benda ni tak dimaklumkan kepada saya terlebih dahulu. Saya tanya kat dia balik, siapa orang-orang putih ni? Dia kata, mereka merupakan Ketua Paderi daripada beberapa negara asing.Rasa satu sangsi kat saya ni. Majlis makan malam DAP, pasal apa Ketua Paderi luar negara dan dalam negara hadir. Inilah penganjur majlis dia, Ahli Parlimen Jelutong.Majlis pun bermulalah dengan ucapan Ahli Parlimen Jelutong ni. Sebelum ni Tuan-tuan dan Puan-puan, ucapan dia sama. Saya boleh terima dia kutuk Islam, menghina Islam, saya boleh terima, tak ada masalah bagi saya, no problem. Tapi pada malam tu, dia kata benda yang sama juga, saya tak boleh nak terima langsung. Dia mmpertikaikn, dia kata agama Islam merupakan satu agama pengganas,terorist religion. Dia mmpertikaikan kenapa al Kitab tidak dibenarkan masuk ke Semenanjung Malaysia. Macam-macam dia mempertikaikan._*

*_Pihak DAP telah setuju untuk bekerjasama dengan pihak Kristian untuk menjayakan misi ini. Kita akan berganding bahu dengan pihak Kristian untuk pastikan dalam masa sepuluh tahun agama rasmi Malaysia adalah agama Kristian.Paderi yang saya maksudkan itu inilah yang duduk di tengah-tengah berbaju orange, beliaulah Ketua Paderi daripada Afrika Selatan. Lepas tu, paderi tu kata, kita akan menghantar banyak mubaligh-mubaligh Kristian datang ke Semenanjung Malaysia. Dia kata, projek mereka di Sabah dan Sarawak telah berjaya.Lepas ini mereka akan fokus di Smenanjung Malaysia. Tentang dana, no problem. Kita akan salurkan melalui parti DAP dan juga NGO-NGO Kristian._*

*_Guan Eng ni Tuan-tuan dan Puan-puan, dia merupakan seorang pemimpin yang mempunyai dua watak yang cukup berbeza. Saya dok lama dengan dia. Di hadapan Tuan-tuan dan Puan-puan, itu merupakan watak lakonan sahaja.Di belakang itu adalah watak real Lim Guan Eng. Siapa yang rapat dengan dia yang biasa tengok watak sebenar Lim Guan Eng. Beliau mempunyai satu kumpulan gangster yang cukup-cukup jahat di Pulau Pinang. Mereka sanggup buat apa sahaja untuk Lim Guan Eng.Saya tahu sebab saya bersekongkol dengan mereka pada masa itu. Saya bersekongkol dengan dia pada masa itu, saya tahu siapa-siapa dia ini. Dia kata, “You don’t against me.”Saya kata, “No, saya tetap dengan pendirian saya tak tarik balik laporan polis itu.I stick which my decision, I won’t pull out this report.”“Ok never mind Razali, if you don’t want pull out, I will make sure after this your life in Penang were be miserable.” Saya akan pastikan kehidupan kamu di Pulau Pinang akan huru-hara.“Never mind..whatever you to do I don’t care.” Saya letak phone.*_

*_Lepas itulah pada 18 Mei, seorang pemimpin tertinggi Pas menghubungi saya. Saya dengan beliau ni cukup rapat, lebih kurang abang dengan adiklah, kami dua ni. Banyak tempat kami pi bersama.Semasa kejadian ni, beliau berada di luar negara. Lepas balik ni, mungkin dia tahu, diacall saya. Saya panggil dia abang. Dia call, bagi salam tak jawab juga. Dia pun serupa juga, maki saya.“Awat hang ni bengong pi buat laporan polis ni? Siapa suruh hang pi buat?.”“Abang, ini isu agama bang.”“Takpe, demi politik agama kita boleh kompromi.” Dia kata.“Tak salah kita kompromi agama demi politik. Matlamat utama kita nak tawan Putrajaya. Siapa yang suruh hang pi buat benda ni? Hang ni calon yang akan bertanding. Siapa suruh hang buat? Ni, hang pikiaq masa depan hang, masa depan anak hang, bini hang. Hang tak sepatutnya buat benda ni. Aku nak hang tarik balik laporan polis hari ni juga. Aku nak hang tarik balik.”“Sorry bang, isu agama..mana boleh. Abang tau tak benda ni berlaku?” “Memang aku tau berlaku. Takpa, kita menang dulu Putrajaya, lepas tu kita tau la kita nak buat apa. Janji menang dulu.”Saya kata dia, “Isu agama.”“Aku kata takpa..takpalah. adakah Islam hang lebih daripada aku? Aku Pas tak ada apa. Hang DAP tahu apa?”.Sampai tahap tu dia kata kat saya.“Aku nak hang tarik balik laporan ni. Hang tarik.”Saya masih bertegas saya takkan tarik balik. “Bang, walau apa pun terjadi, saya takkan tarik balik.”“Hang pasai apa keteqaq (degil) sangat ni? Pasai apa hang jadi macam ni? Apa dah jadi dengan hang?. Okay, sekarang kita settle. Kami sanggup bagi kat hang RM1 juta kalau hang sanggup tarik balik laporan polis tu.”RM1 juta ditawarkan kepada saya. Cukup senang dia kata, kalau setuju dalam masa tiga hari kita akan sediakan wang tu. Dalam masa tiga hari sahaja.Selepas itu dia kata, dalam masa seminggu, kita akan terbangkan saya, anak saya, bini saya, lari pi duduk di Melbourne. Jangan duduk di Malaysia. Duduk di Melbourne dia kata. Segala keperluan kami akan ditanggung oleh pihak-pihak tertentu di sana.Tapi dia kata, “Sebelum hang pi Melbourne, hang buat satu perkara kat kami, cukup. Hang tolong kami satu benda cukup.”Saya tanya kat dia, “Apa dia?.”“Hang buat satu sidang akhbar. Dalam sidang akhbar tu, hang kata, saya ni dipaksa oleh UMNO utk membuat laporan polis tu.”Dia suruh saya tuduh UMNO. Saya kata kat dia, “Abang, yang buat laporan polis ni saya. Pasai apa yang kita nak membabitkan pihak yang ketiga?”“Hang tuduhlah depa. Aku dok buat kerja ni, takkan hang tak tau kot. Hang tuduh depa cukup, lepas tu hang lari pi duduk sana. Kita tahulah kita nak buat apa.”Pemimpin Pas, ingat Tuan-tuan kenal kot siapa dia ni. Semua kenal. Ini merupakan lagu yang paling-paling dia sukalah (tayangan lagu Hindustan).Tuan-tuan kenal ya. Timbalan Presiden Pas sekarang.Dulu, pada masa kejadian tahun lalu,_* beliau merupakan *Ahli Jawatankuasa Pas Pusat. Mohamad Sabu*..beliau merupakan rakan yang cukup baiklah dengan saya. Cukup rapat.

*_Isteri saya kerja di bank. Kata orang nak jumpa, ingat customer dia pun turun ke bawahlah. Dua orang paderi datang. Niat mereka cukup baik, dia datang nak tolong family saya. Tahu paderi tu kata apa, “Kami tahu sekarang ni your husband is not working. We are here to help you. We willing to help you and enjoy your family.”Dia serahkan satu sampul surat, penuh dengan wang, tak tahu banyak mana. “Ni gunakan untuk bulan ni. Kami sanggup bagi tiap-tiap bulan untuk you. Kalau boleh you pujuklah husband you supaya dia tarik balik laporan polis tu._*

*_Yang Dipertua Negeri di kalangan orang Cina saja kita mahu. Kenapa Yang Dipertua Negeri untuk orang Melayu saja? Kami pun rakyat Malaysia juga, kenapa kami tidak diberi hak? Dia tanya, pasal apa kami tidak diberi hak?Kita pastikan, kalau kita dapat tawan tempat ni, Putrajaya ni, kita akan pastikan Pulau Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak selepas ini, TYT adalah daripada kalangan orang Cina.Sistem Raja Berperlembagaan..ni mungkin ramai orang dok bercerita benda ni. Kita akan hapuskan. Lim Kit Siang biasa kata dalam mesyuarat, Raja-raja yang ada di Malaysia ini adalah dari keturunan lanun, perompak dan penjudi. Is it you want role by pirates our country?, dia tanya._*

*_Tuan-tuan tahu tak dalam satu mesyuarat, Lim Kit Siang dengan Lim Guan Eng kata apa, “Bangsa yang paling bodoh dan yang paling malas dalam dunia ini adalah bangsa Melayu.The most racist are Malays.” Dia kata, nilai seorang Melayu ni, “Nilai seorang Melayu ni RM100 sahaja. No more than that value.” Dia kata, orang Melayu Singapura pun kita boleh tipu, apa lagi orang Melayu Malaysia,nothing for us. Kita boleh beli dengan RM100. Boleh letak harga pula_*

*_Israel..dah keluar banyak isu dah. Hubungan Israel dengan Anwar Ibrahim lah, hubungan Israel dengan PKR, itulah..inilah, banyak orang dah tahu dah.Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad. Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang. Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP._*

*_Kita tengok Bersih, saya ambil contoh Bersih. Tempat yang paling suci untuk orang Islam, Mekkah dengan Madinah pun, dikotori oleh siapa? Puak-puak ni. Adakah DAP buat di tempat terkunci ada DAP buat Bersih. Adakah orang India buat Bersih di Batu Caves, adakah? Tiada.Tengok, siapa yang menjadi barua DAP ni. Tempat yang paling suci orang Islam ni. Dua tempat tu sampai dicemari macam tu ke. Disebabkan politik ke. Sampai macam tu nak tunjuk kesetiaan dekat DAP._*

*_ Ada satu kejadian berlaku di Pulau Pinang pada tahun 16 Jun 2010 di Jalan Burma. DAP buat satu majlis makan malam. Kita panggil Mat Sabu sebagai penceramah undangan kita. Saya panggil dia. “Abang Mat, 16 ni kena buat.” Dia kata okay. Saya tanya kat dia, “Abang nak mai berapa orang?”. Dia kata nak mai lebih kurang 10 orang. Kita pun sediakanlah dua meja makanan halal. Meja kedua untuk penyokong dia. Meja pertama, saya, Lim Guan Eng, Mat Sabu dengan pemimpin DAP yang lain duduk. Majlis bermula dengan ucapan pemimpin DAP. Lepas itu, Lim Guan Eng bagi ucapan. Last sekali Mat Sabu. Ucapan Mat Sabu biasalah, dengan lawak jenaka dia, it’s normal.Tetapi, di tengah-tengah ucapan dia, satu kenyataan telah dikeluarkan oleh Mat Sabu. Walaupun saya masa tu berfahaman DAP, tak pernah terlintas di hati saya nak kata benda tu.Saya cukup terkejut. Tak sangka pemimpin Pas ni sanggup kata benda tu. Tahu dia kata apa. “Saya lebih rela makan babi dengan Guan Eng daripada makan ayam dengan Najib.” Dia kata macam tu, penyokong dia yang duduk kat belakang tu, takbir lagi. Depa takbir juga untuk tu pun._*

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"