Google Search :

google search:
Google

Sunday, December 4, 2016

JAWAPAN KEPADA MEREKA YANG KELUAR DARI PAS LALU MENUDUH PAS NAK BERGABUNG DENGAN UMNO / BN

- baca sampai habis, baru tahu maksud perjuangan PAS.
In Shaa Allah.

Peringatan dari Firman Allah, ertinya;
"Hai orang-orang yang beriman! barangsiapa di antara kamu yang murtad dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang Mukmin, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah kurniaan Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui".
(TQS al-Maidah [5]: 54.

Ibnu Katsir mengatakan, mereka adalah orang yang berpaling dari menolong agama-Nya dan menegakkan syariah-Nya. Diterangkan pula oleh beliau, orang tersebut kembali dari kebenaran kepada kebatilan.
Cipta satu tanggapan atau persepsi negatif (tak kira betul atau tidak) kepada individu atau satu kumpulan supaya mereka dibenci atau tidak disokong lagi atau buatkan mereka berpecah belah, itulah cara perang saraf yang digunakan puak Yahudi zionis laknatullah menghancurkan kerajaan islam. Jangan kita ikut cara itu. Allah merekod segala-galanya.

Dah puluhan tahun PAS dituduh nak bergabung dengan BN tapi kesudahannya dalam PRK, PRN dan PRU, PAS tetap tentang dari dulu kini dan selamanya selagi mereka tak mahu menerima perjuangan PAS untuk melaksanakan pentadbiran negara kita ikut dasar islam termasuklah melaksanakan hukum—hakam Allah secara berperingkat dan berhikmah. Itulah yang membuktikan tuduhan kamu adalah satu perang saraf, menyebar persepsi jahat.

Allah tahu Firaun tidak akan beriman jika diberikan nasihat secara baik sekalipun, namun Allah tetap perintahkan Nabi Musa dan Nabi Harun pergi berdakwah kepadaNya (firaun) dengan lemah lembut.
Firman Allah di dalam Alquran, ertinya;
“Pergilah kamu berdua kepada Fir'aun, sesungguhnya dia telah melampaui batas, maka berbicaralah kamu berdua kepadanya dengan kata-kata yang lemah lembut, mudah-mudahan ia ingat atau takut” (QS. Thaahaa: 43-44)

Ustaz Nasrudin Tantawi berkata: “Tak takutkah Tok Guru pergi berucap dalam majlis yang ada ramai pemimpn BN/UMNO tu, nanti orang kata nak bergabung, berUG lah".

”Bukan senang dapat undangan berucap depan pemimpin UMNO/BN, Ana kena pergi, Ana nak pergi”. Bukankah Rasulullah S.A.W. ada bersabda. Dari Abu Sa’id Al Khudri, Nabi shallallahu‘alaihi wa sallam bersabda;
أَفْضَلُ الْجِهَادِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ
“Jihad yang paling utama ialah mengatakan kebenaran (berkata yang baik), di hadapan penguasa yang zalim.” (HR. Abu Daud no. 4344, Tirmidzi no. 2174, Ibnu Majah no. 4011. Al Hafizh Abu Thohir mengatakan bahwa hadits ini hasan).
"Ana nak pergi”, tegas Tok guru.
Tolong rujuk ucapan Tok Guru kepada pemimpin-pemimpin negara dalam majlis yang kamu ejek dan perlekeh berpakaian sedondon tu. (Alumnai pelajar Al azhar), Tok Guru suruh pemimpin kembali mentadbir negara ikut dasar Islam yang sebenar? Ke tak dengar pun? Ikut2 apa orang kata tok leh...
So, berdosakah Tok Guru nak ikut CONTOH sebagaimana perintah Allah kepada Nabi-nabiNya juga Rasulnya?

Dari dulu kini dan selamanya, In Shaa Allah PAS ditubuhkan untuk mengajak rakyat malaysia termasuk pemimpinnya supaya bersatu berhijrah dari pentadbiran juga berhukum-hakam Taghut kepada cara islam (Allah). PAS boleh bergabung dengan siapa sahaja yang bersetuju dengan dasarnya tapi maaf siapa yang menentang dasar islam, PAS tak boleh bersama dalam agenda politik, namun begitu dalam perkara kebaikan untuk semua rakyat PAS boleh bekerjasama dengan siapa sahaja. Kerana apa yang PAS tentang ialah kemungkaran atau kebatilan juga kuffar, musyirikin dan munafiqin yang menentang syariat Allah, bukan hanya kebaikan untuk umat sejagat.
Firman Allah, ertinya;
"Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayahNya".
(A-li'Imraan 3:103)

"Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya".
(A-li'Imraan 3:104)

"Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah berceri-berai dan berselisihan (dalam agama mereka) sesudah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata (yang dibawa oleh Nabi-nabi Allah), Dan mereka yang bersifat demikian, akan beroleh azab seksa yang besar".
(A-li'Imraan 3:105)
"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah ia dari jalan yang betul".
(Al-Mumtahanah 60:1)

"Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu, dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka)".
(Al-Mumtahanah 60:2)

QS. 3. Aali 'Imraan : 28.
"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)."

QS. 4. An-Nisaa' : 144.
"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu)?"

QS. 5. Al-Maa-idah : 57.
"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman."

Semoga kita semua mendapat panduan juga pengajaran darinya (Firman Allah). In Shaa Allah..
TAKBIR!!

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"