Google Search :

google search:
Google

Friday, January 20, 2017

Pas baca masa depan demi perpaduan negara

Beginilah pandap yg gagal membaca politik masa depan. Kembali kpd konsep idea UG , kerajaan tanpa pembangkang yg d lontarkn oleh Tghh pd tahun 2008. Kmudian beberapa tahun selepas itu dgn idea Konsensus National oleh anwar dan Kerajaan Bersama oleh LKS. Ini tdk mengherankan kerana pandangan politik Tghh jauh k depan 10tahun malah anwar dan LKS juga telah lewat memahami. Ini kan pula pengikut mrk seperti pandap dan yg lain.

Baiklah, apabila senario d mana tiada mana2 blok yg memperolehi majoriti mudah samada PH, Pas atau BN maka keputusan stalemate berlaku. Ketika ini akan berlaku pinangan oleh blok PH dan BN kpd Pas. Adakah Pas akan membuat pilihan?

Sudah tentu ketika ini walaupun bil kerusi Pas tdk lah amat besar ttpi mengcukupi utk menentukan satu2 kjaan dpt d bentuk. Pas telah menjd kingmaker.
Berbalik kpd soalan Pas akan memilih pihak yg mana? Sudah tentu Pas tdk akan berpihak kpd BN atau PH ttpi d sinilah idea UG yg d lontarkn bertahun2 yg lalu akan d terima pakai. Semua pihak menjd kjaan. Sebuah kjaan campuran, kerajaan tanpa pembangkang ttpi masing2 boleh menjln kn semak dan imbang dgn memantau kerja2 diantara mrk.

Jika masih jugak PH dan BN tdk bersetuju, Pas d pimpin Tghh masih lg berupaya memberi penyelesaian dgn idea kerajaan teknokrat. Idea ini telah pun d lontarkan oleh Tghh beberapa tahun kebelakangan ini. Google lah utk mendpt penerangan lanjut.

PAS peneraju siasah negara.

Wallahua'lam
#Istiqamah

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"