Google Search :

google search:
Google

Monday, May 1, 2017

Selamat Tinggal Kedah

Selesai sudah Muktamar Pas kali ke 63 yg berlangsung di Kota Sarang Semut mulai 29 April hingga petang tadi. Sepanjang perjalanan muktamar, selain mengikuti pembentangan dan perbahasa para perwakilan saya sering menoleh dan memerhati sosok tubuh TGHH. Saya sayu..melihat jasad TGHH yg kelihatan semakin dimamah usia. Keletihan dan susut. Diri yg sarat dgn ilmu dan pengalaman itu dihentam bertubi2 dari berbagai pihak termasuk bekas anak2 buah beliau sendiri dan bekas2 anak murid yg khianat.

Dalam diam saya berdoa agar Allah berikan beliau kekuatan untuk terus berada dipersada perjuangan ini. Bukan hanya Pas yg memerlukan beliau bahkan dunia Islam Antarabangsa. Saya yg pada asalnya pernah berniat melepaskan jawatan Ajk pas pusat kerana rasa sgt berat memghadapi serangan fitnah demi fitnah kemudiannya merasa "malu" bila melihat ketabahan beliau. Apakah kita yg hanya baru sedikit dibasahi gerimis ujian sudah merasa kesejukan dan mengigil?. Sedangkan Tuanguru Presiden telah lama basah kuyup dengan simbahan fitnah dan serangan. Tubuh itu telah kerap kali ditikam bertubi2 oleh lawan dan kawan. Sungguh beliau adalah ikon kami.

Di akhir muktamar..TG. Presiden memberikan ucapakan penangguhan dan penggulungan. Walaupun ucapan beliau kali ini agak sedikit pendek, namun padat dengan pengajaran,ilmu dan semangat. Ketika berucap saya lihat " semangat juang" beliau tidak pernah tua. Sekilas itu terlintas dihati saya..Oh..alangkah ruginya org yg pernah bernaung dibawah pohon rimbun yg teduh ini, tiba2 berlari berdiri ditengah panas yg terik.

Saya sudah cukup bersyukur jika dikurniakan peluang bernaung dibawah rimbunannya yg teduh walaupun tidak dapat mengecapi semua buah2nya yg lazat. Apa lagi dlm hidup ini yg kita cari selain sedikit kesempatan berbakti kpd agama dan mendampingi para kekasih Allah.

UMS
otw pulang dari Muktamar.
01/05/2017

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"