Google Search :

google search:
Google

Saturday, October 29, 2016

Husam seorang Profesional atau...

Setiap sidang DUN mahupun Parlimen. Soalan mestilah dihantar sebelum sidang bermula. ADUN dan MP sepatutnya akur dengan prosedur dan peraturan dewan.

Dato Husam dilihat galak menulis surat terbuka di media-media sosial, mengkritik Kerajaan Negeri Kelantan dan Pas. Saya kira beliaulah yang paling pantas menghantar soalan dan notis yang lengkap untuk kerajaan negeri menjawab persoalan berbangkit dalam sidang DUN. Tapi hampa tiada soalan dihantar oleh Dato Husam (mengikut kenyataan speaker). Profesional atau Jakun?

Sidang DUN ada peraturan. Setiap Adun dan exco ada giliran perbahasan dan pengulungan masing-masing. Tetapi Dato Husam bangun tanpa izin terus melontarkan pertanyaan sehingga mengganggu peengulungan EXCO. Profesional atau Jakun?

Dato Husam banyak membawa maklumat salah ke dalam Sidang DUN. Sebagai contoh ( mendakwa Kijang Kuari dijual, membawa laporan audit berkenaan KPK yang belum ada pengesahan). Bila diperbetulkan tetap berkeras dengan maklumat salah tanpa memohon maaf. Profesional atau Jakun?

Dato Husam galak meminta laluan walaupun laluan telah diberi. Bangkit satu soalan, bila mahu dijawab, beliau bangkitkan soalan lain. Tidak fokus kepada penyelesaian setiap persoalan. Sebagai contoh, semasa adun Pulai Chondong mula memberi penjelasan berkenaan Kijang Kuari, Dato Husam bangkitkan laporan Audit berkenaan KPK walaupun laporan berkenaan belum disahkan. Profesional atau Jakun?

Mungkin inilah peluang Dato Husam mempersembahkan kuasa 10 beliau. Dunia melihat kejakunan dan emosi yang tidak stabil yang ditunjukkan Dato Husam dalam persidangan DUN kelantan yang mewakili PAN.

FB : Syahid Izani

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"