Google Search :

google search:
Google

Monday, April 3, 2017

Akta RUU 164

Belumpun RUU 355 yang 100% hanya berkaitan masyarakat Islam negara ini di bahaskan, sudah ada kenakalan mencabar kesucian agama Islam di lakukan dengan cadangan perubahan ke atas Akta 164.

Tidak ada isu yang terlalu mendesak untuk mencadangkan Akta 164 di pinda mandulkan dlm sidang parlimen. Akta yang memberi perlindungan kepada anak-anak Muallaf ini mahu di rombak agar tunduk atau selari dengan undang-undang sivil. Apakala terjadinya pindaan ini, maka mahkamah syariah akan terus kelihatan kusam dan lembam!.

Pemikiran haprak mmg ingin melihat Islam sebagai kelas ke sepuluh jauh dari Sivil dan sekular sesat. Kebangsatan manusia muslim terhadap kesucian agama adalah sebagai perisai dan modal tambahan utk menyerang Islam. Mereka sama² berfikir dari lembah kumbahan jahiliyah moden bagaimana mensudutkan Islam sebagai cara hidup.

Sewajarnya Akta 164 ini tidak di usik sebagaimana Islam adalah agama rasmi dalam negara ini. Kesucian agama kami semakin di nodai dgn berbagai masalah murtad yang setiap hari kami kena hadapi...tidak cukupkah lagi kebangsatan yang ingin kamu bawakan?

Kami tidak pernah sekalipun mengusik apatah lagi menjentik agama kamu. Sebebasnya kamu mengusik agama kami, maka di mana wajarnya kami terus bertoleransi dgn kamu?

Wahai umat Islam, sampai bilakah ingin kamu gantungkan pengharapan kepada mereka yang hanya berpura-pura membela Islam? Sedarlah kamu dgn wayang drama kosmetik sahaja...Islam bukan sekadar sambutan Maulid, musabaqah Al Quran, sambutan Muharram dan lain-lain, cukuplah Jabatan Agama berpusing-pusing dgn isu maslahat mazhab, khilafiyah dan rutin harian. Jangan lagi di tambah kebangsatan baru yang di tempah. Di mahkamah syariah sudah berkontena kes tertunggak, jgn di tambahkan lagi masalah yg tdk sudah.

Kepada pencabul syariat Allah, perkataan paling baik utk anda ialah semoga di laknat!!!

Jgn gagal bermuhasabah.

Hassan b. Tsabitt II
#Lebai_walaun
#Istiqamah

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"