Google Search :

google search:
Google

Friday, April 21, 2017

HATI HATI DGN GOLONGAN YANG MENOLAK ISLAM KERANA MEREKA ADALAH JELMAAN KABINET ARAB QURAISY YANG TIDAK BERIMAN

Apabila Nabi saw mengutarakan ajaran Islam sebagai cara hidup di Mekah maka ramai pemimpin dan ahli korporat Arab Quraisy yang kafir menentang ajaran Islam ini dan dakwah Rasulullah SAW kerana ianya bertentangan dengan wawasan dan gagasan serta potensi ekonomi negara yang sedang membangun.

Ulamak sirah menyatakan pemimpin kafir Quraisy dalam perdebatan di sidang DUN mereka (Darul Nadwah) sekiranya Islam yang dibawa oleh Muhmmad itu diterima maka.

1- Berhala terpaksa dimusnahkan dan diharamkan untuk diletakkan di dalam dan luar Kaabah sedangkan amalan meletakkan berhala di dalam dan di luar Kaabah telah menaikkan nilai harga berhala itu.

Menurut Ibnu Hisyam dalam kitab sirahnya berhala yg terdapat di dalam dan luar Kaabah berjumlah 360 buah berhala.

1- Sekiranya berhala diharamkan maka sumber ekonomi Mekah yang mewah dengan hasil jualan berhala akan hilang dan ramai pemimpin yang akan hilang sumber pendapatannya sekiranya ramai penduduk Mekah memeluk Islam dan mengamalkan akhlak Islam 

2- Sekiranya arak diharamkan oleh Allah kepada orang Mekah yang memeluk Islam maka hilanglah sumber pendapatan negara dan pemimpin yang lumayan. Menurut Ibnu Hisyam arak yang bermutu tinggi dan mahal harganya adalah dibuat di Mekah.

3- Sekiranya zina diharamkan maka tutuplah rumah rumah pelacuran kerana orang Mekah yg memeluk Islam akan berkahwin secara halal dan meninggalkan maksiat.

Maka hilanglah sumber pendapatan pemimpin yang berkepentingan.

Menurut ulamak sirah Abdullah b Ubay mempunyai khemah yang diletakkan dihadapan khemah itu perempuan cantik pekerja di dalam industri seks yang memberikan khidmat dengan bayaran atau hari ini lebih dikenali sebagai rumah pelacuran.

4- Sekiranya Islam diterima maka judi akan diharamkan akan ditutup segala kelab
atau zaman itu dinamakan "Nadi Al Maisir"
yang juga dimiliki oleh tokeh tokeh kafir
Quraisy yang kaya raya kerana ramainya penduduk Mekah yang memeluk Islam tidak lagi berjudi.

5- Sekiranya Islam dibenarkan bertapak menurut YB Abu Lahab maka orang miskin dan kaya akan sama tarafnya maka tiada
ruang untuk menekan yang miskin serta
menghambakan mereka sebagai hamba

6- Sekiranya Islam diterima menurut YB Abu Jahal maka tiada lagi monopoli peperangan kerana Islam menggalakkan silaturrahim dan perdamaian maka bisnes senjata akan ditutup.

Inilah antara sebab mengapa mereka para pemimpin ahli korporat yang berkepentingan
bermati-matian menolak perkembangan dan perlaksanaan syariat Islam di Mekah.

Kerana mengikut congakan dan teori pemimpin kafir Quraisy lagi besar kerosakan akhlak dan jauhnya manusia dari agama dan nilai moral lagi besarlah keuntungan yang di perolehi

Kerana itulah tolaklah mereka yang membelakangkan nilai agama dan hukum Islam malah mendahulukan ekonomi dgn alasan utk kesejahteraan rakyat sedangkan rakyat takkan terbela apabila agama itu dibuang sebagai agenda nombor dua.

YB Abu Jahal dan YB Abu Lahab pernah menggunakan alasan ini bersama YB yang lain yang berada dalam pimpinannya.

#Lebai_walaun

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"