Google Search :

google search:
Google

Thursday, April 27, 2017

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memfailkan satu prosiding fitnah di Mahkamah Tinggi London dan menyerahkan saman terhadap Pengasas dan Editor Sarawak Report

Terkini
ALOR SETAR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memfailkan satu prosiding fitnah di Mahkamah Tinggi London dan menyerahkan saman terhadap Pengasas dan Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown.

Perkara tersebut disahkan oleh Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan, hari ini.

"Dalam saman yang dibuat oleh Abdul Hadi adalah untuk mendapatkan sejumlah wang ganti rugi dan satu perintah injuksi berikutan satu artikel di dalam website Sawarak Report Ogos lalu.

"Tohmahan tersebut nyata tidak benar dan jelas merosakkan serta menjejaskan reputasi seseorang seperti Abdul Hadi,"katanya ketika sidang media Pas Pusat, hari ini.

Terdahulu, portal tersebut melaporkan Abdul Hadi  mendapat RM90 juta daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak sebagai pertukaran untuk berkompromi dalam hal pendirian politik parti itu.

[ARTIKEL BERKAITAN: Pas akan saman Sarawak report isu RM90juta]

Tambah Takiyuddin lagi, pihak mereka ambil masa yang lama untuk kemukakan writ saman adalah untuk mengukuhkan kes.

"Sebelum saman, kami perlu mencari saksi untuk bina kes ini sebelum bawa ke pendakwa raya, sebab itu ia agak makan masa.

"Bagaimanapun, tempoh ini masih lagi dalam masa yang telah ditetapkan," katanya lagi.

Sementara itu, Takiyuddin mengharapkan agar dengan saman ini, tohmahan fitnah tidak akan dibiarkan begitu sahaja.

" Tohmahan fitnah ini tidak akan dibiarkan sahaja tanpa dicabar serta untuk memperbaiki kembali reputasi beliau di Malaysia, Singapura, England dan Wales," tambahnya lagi.

P.s.Khadumb puak mu bila pulak nak saman razali Isu dana 1200j dari Zionist tu

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"