Google Search :

google search:
Google

Wednesday, April 12, 2017

PAS Pilihan Ramai

Sekali Serban Dililit. 71

_Oleh : Nasrudin bin Hassan_

1. PAS dikepong dari segenap arah. Serangan ke atasnya bertali arus. Fitnah dilemparkan ke arahnya bertubi-tubi. Namun pemimpinnya tenang sambil memacu perjuangan ini dengan langkah berhati-hati.

2. Islam menjadi agenda utama perjuangan PAS. Penyatuan ummah adalah usaha PAS secara berterusan untuk membina kekuatan.

3. PAS tidak hanya beraksi lincah di pentas politik tetapi perjuangannya diperkaya dengan *pengkaderan yang mantap* dan berterusan. Membina aqidah yang benar, fikrah Islami yang jelas dan syakhsiah yang soleh.

4. *Budaya politik matang dan sejahtera* yang menjadi pendekatan terkini PAS sangat menguja masyarakat terbanyak untuk menilai peranan dan keberadaan PAS ditengah-tengah khalayak.

5. Politik matang yang bercirikan *keteguhan prinsip perjuangan* dan *keterbukaan dalam variasi dakwah* membuatkan indeks penyertaan ahli baru PAS sangat memberansangkan.

Berikut adalah rekod penyertaan ahli baru yang telah diluluskan dan dicatat *sepanjang tahun 2017* ini.

i.  - January     *1951*
ii. - February    *5394*
iii - March        *5385*
iv - April           *7206*

Jumlah : *19,936*
Purata :  *4984* ahli baru sebulan.

6. PAS terus istiqamah dan melangkah yakin menuju destinasi dan mencapai matlamat perjuangan. Menang kalah itu urusan yang akan ditetapkan oleh Allah swt. Tanggungjawab kita ialah berjuang segigihnya untuk menjulang Syariat Islam dan  izzah ummah sekaligus menjamin keharmonian dan kesejahteraan rakyat berbilang kaum dan agama.

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"