Google Search :

google search:
Google

Sunday, April 16, 2017

AKUAN BERKANUN RAFIZI SEMAKIN MENYEMARAKKAN SOKONGAN PENGUNDI ISLAM KEPADA PAS

Pusat Penyelidikan PAS (PPP) berkeyakinan, Akuan Berkanun (SD) yang dibuat oleh Saudara Rafizi Ramli, Naib Presiden PKR, terhadap PAS sejurus selepas pembentangan RUU Persendirian bagi meminda Akta 355, bukan sahaja tidak menjejaskan PAS malah menambahkan lagi sokongan pengundi Islam kepada PAS. Pemerhatian awal PPP menunjukkan keyakinan pengundi-pengundi Islam kepada PAS sebenarnya semakin bertambah berbanding dengan sebelumnya.

Pendedahan yang dibuat oleh YB Pandan ini dilihat bertujuan untuk mengalih perhatian pengundi-pengundi Islam terhadap kejayaan PAS membawa RUU Persendirian tersebut di parlimen. Konspirasi Rafizi untuk mengalih perhatian ramai cuba dilakukan sejurus selepas usul itu dibentangkan oleh Presiden PAS, tetapi terencat apabila perbahasan usul tersebut ditangguhkan oleh Speaker Dewan Rakyat. Kemudian Rafizi dilihat cuba menggunakan saluran lain iaitu dengan membuat SD.

Usaha Rafizi menuduh PAS terlibat dengan penerimaan dana dari 1MDB ini adalah bertujuan untuk menenggelamkan kepentingan memperkasakan perundangan dan mahkamah syariah dalam kalangan masyarakat Islam di Malaysia. Beliau telah melakukan cubaan awal dengan memanipulasikan dapatan kajian INVOKE yang cuba menyimpulkan masyarakat Islam tidak memerlukan usaha meminda Akta 355 ini. Kesimpulan beliau tidak berasas, apabila beberapa kajian termasuk oleh PEW International mendapati 86% masyarakat Islam menyokong usaha seumpama ini.

Setelah usaha memanipulasikan dapatan kajian tersebut dilihat hambar oleh pengundi-pengundi Islam, Rafizi berusaha pula untuk mengalih fokus pengundi-pengundi Islam dengan menuduh PAS menerima dana SRC dari akaun Perdana Menteri. Konspirasi beliau semakin menemui jalan buntu apabila pihak yang dituduh tidak mempunyai kaitan langsung dengan PAS, malah beliau sendiri menafikan ada menerima dana seperti yang dituduh. Penafian keras beliau sehingga mahu mengambil tindakan undang-undang sekaligus membersihkan PAS.

Tuduhan seumpama ini terhadap PAS telah dimulakan lebih awal oleh Tun Dr Mahathir, Sarawak Report dan Dato Husam Musa. Ia kemudian disambut oleh Rafizi dengan mendedahkan lebih lanjut sumbernya dan pihak yang terlibat dengan penerimaan dana itu. Apabila pendedahan Rafizi ini semakin dilihat 'mengarut', pengundi-pengundi Islam turut meyakini tuduhan seumpamanya sebelum itu juga adalah fitnah. Kegagalan Rafizi membuat 'finishing' setelah jalan ceritanya direka oleh beberapa pihak sebelumnya, menyebabkan imej PAS semakin menjulang.

Dengan kejayaan PAS membawa RUU Persendirian meminda Akta 355 di Parlimen, diikuti kegagalan Rafizi dan pihak-pihak tertentu sebelumnya untuk memalitkan PAS dengan skandal 1MDB, PAS kini semakin mendapat sokongan pengundi-pengundi Islam. PPP berkeyakinan, dengan episod-episod kebelakangan ini berkaitan RUU355 dan fitnah PAS menerima 'dedak' 1MDB, PAS semakin mendapat sokongan padu pengundi-pengundi Islam sekaligus akan menjayakan hasrat umat Islam di Malaysia melakukan Tsunami Politik dalam PRU akan datang.

Dr Mohd Zuhdi Marzuki
Pengarah Pusat Penyelidikan PAS

Kaherah, Mesir
15 April 2017
18 Rajab 1438

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"