Google Search :

google search:
Google

Monday, May 23, 2016

Bahtera Perjuangan

Dulu kita marah kpd pemimpin Umno yg marah pd kakitangan kerajaan yg tdk sokong Umno. Mereka kata kakitangan ini lawan kerajaan. Pada hal kita lawan parti bukan lawan kerajaan. Erti Lawan kerajaan ialah tdk laksanakan polisi kerajaan. Jadi guru tdk masuk kelas. Jadi pegawai tdk masuk pejabat. Ini baru lawan kerajaan. Berapa ramai org Pas yg dapat khidmat cemerlang walau pun aktif Pas. Ini bukti org Pas bukan lawan kerajaan.

Tiba2 hari ini ada pula manusia yg tiru  perangai segelintir pemimpin Umno tidak tahu beza antara program parti dengan program kerajaan. Majlis Perundingan Islam yg melibatkan tokoh agama drp Pas dan pertubuhan dakwah yg lain telah dituduh Pas membantu Umno. Kenapa tdk tuduh pula mereka yg terlibat PAC d Parlimen dan DUN ini membantu Umno. Kesian ya. Mungkin mereka ini kecil hati krn tdk pilih mereka kot.
Carilah hujah lain utk lawan Pas. Hdk lawan Pas biar nafas panjang .

Pemerhatian saya banyak yang tersungkur di kaki Umno bila tak mampu hdk lawan Pas. Pas tidak bimbang jatuh bangun dalam perjuangan. Bagi mereka yg menghayati perjuangan dan faham fitrah perjuangan akan tenggelam dan timbul dgn bahtera perjuangan Islam. Mereka yg tidak sabar akan terjun drp bahtera perjuangan. Terpulanglah,  kita tdk boleh paksa org mengikut perjuangan kita. Perjuangan kita utk persediaan mati.

Ustaz Idris Hj Ahmad.
16 syaban 1437/ 23/5/16 Isnin.

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"