Google Search :

google search:
Google

Wednesday, May 25, 2016

Jangan mengambil sikap menyusahkan

RM792 juta janji di PRN Sarawak, berapa banyak pula untuk PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar?

Menurut Menteri di JPM Datuk Seri Azalina Othman, kerajaan BN telah menjanjikan 400 projek bernilai RM792.34 juta untuk Sarawak sempena pilihanraya negeri.

Berapakah jumlahkah yang kerajaan pusat BN bakal janjikan pula sempena pilihanraya kecil (PRK) Sg Besar and Kuala Kangsar yang bakal menjelang memandangkan dua PRK ini menjadi referendum penting bagi nyawa politik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak?

Di pilihanraya umum ke 13, kempen BN dikatakan dibantu menggunakan dana derma saudagar Arab. Dana siapa pula yang bakal digunakan untuk kedua-dua PRK kali ini? Dan dana mana pula yang digunakan ketika di PRN Sarawak?

Melihat cara BN berkempen dengan janji RM792 juta di Sarawak, tidak dinafikan PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar bakal menyaksikan satu petempuran sengit antara BN dan PAS.

Saya percaya tiada siapa di kalangan pembangkang yang ingin terus melihat bagaimana PM and pemimpin BN membuat kenyataan seperti “GST diterima rakyat”, “Rakyat percaya tiada salahlaku pada derma RM2.6 bilion”, “BN sememangnya menjaga rakyat”, “Rakyat percaya PM tidak terlibat dengan 1MDB”, “BN kerajaan yang bersih” dan sebagainya sekiranya BN memenangi PRK ini seperti yang terjadi di Sarawak.

Diharapkan pihak pembangkang yang tidak sudi membantu PAS, jangan mengambil sikap menyusahkan sambil memudahkan kerja BN mencapai kemenangan di kedua-dua PRK ini.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
25 Mei 2016

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"