Google Search :

google search:
Google

Monday, June 13, 2016

Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang

SEKINCHAN: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengakui Tun Dr Mahathir Mohamad ada bertemu dengannya tiga bulan lalu bagi membincangkan agenda untuk menjatuhkan Perdana Menteri.

Namun, Abdul Hadi berkata, beliau menolak pelawaan bekas Perdana Menteri itu kerana menyifatkan ia tidak akan mengubah apa-apa jika Datuk Seri Najib Razak dijatuhkan.

"PAS tidak menentang individu, tidak menentang orang, tetapi menentang pendekatan menggunakan konsep dan dasar. Kalau orang diubah tetapi dasar dan pendekatannya sama, tiada perubahan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita di sini, sebentar tadi.

Mengenai dakwaan Dr Mahathir bahawa Presiden PAS itu sudah diberi dedak, Abdul Hadi menyoalkan siapa yang sebenarnya mengajar memberi dedak?

"Kerana PAS tidak terpengaruh dengan dedaklah maka PAS boleh terus melangsungkan perjuangan.

"Tiada politik wang, politik Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), siapa yang ajar?

"(Kes) 1Malaysia Development Bhd (1MDB) mula dengan apa? KWSP, Perwaja, Tabung Haji, itu adalah rantaian daripada awal. Selagi tak mengubah pendekatan, tak ubah perangai selagi itulah perkara ini akan berlaku," katanya.

Abdul Hadi berkata, beliau juga tidak terkilan dengan tindakan Dr Mahathir yang secara terang-terang menyatakan sokongan kepada calon Pakatan Harapan.

"Terpulang kepada dia. Pendekatan PAS ialah kita masih menentang UMNO dan pakatan DAP. Kedua-dua ini bercanggah dengan dasar dan matlamat perjuangan kita," katanya.

Petikan
Berita ha.....

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"