Google Search :

google search:
Google

Thursday, June 16, 2016

UMNO BERGOLAK DI KUALA KANGSAR?

Kalau di Sungai Besar pemberontakan berlaku membabitkan PAN, di Kuala Kangsar isu serupa mengocak rumah tangga Umno.

Seperti kata bekas Ketua Umno Kuala Kangsar, Datuk Ramly Zahari beliau tak merajuk cuma terkilan.

Dilaporkan media dia terkilan dengan calon BN, Datin Mastura Mohd Yazid yang bersikap dingin terhadapnya.

Ujarnya, ketika majlis bacaan tahlil Allahyarham Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad beliau diminta beredar oleh keluarga Mastura.

“Saya terkejut sebab Datin Mastura jadi calon,” katanya dipetik sebuah media.

Tanpa berselindung pernah berlaku pertembungan dengan Wan Mohammad Khair-il Anuar ketika pemilihan Ketua Umno Kuala Kangsar.

Protes serupa juga didengari di sayap Wanita dan Pemuda Umno serta bahagian. Penolong Setiausaha Pemuda Umno Cawangan Pusat Bandar Taman Chempaka, Syed Rosli Jamalullail pernah mengugut mahu bertanding sebagai calon Bebas di Kuala Kangsar.

Beliau kecewa tindakan BN menurunkan isteri arawah. Datin Mastura berasal dari Negeri Sembilan.

“Saya amat kecewa dengan kepimpinan parti kerana gagal meletakkan calon anak tempatan yang jauh layak,” ujarnya.

Retak rumah tangga Umno di Kuala Kangsar tidak mampu disembunyikan lagi. Nasib menimpa Umno Kuala Kangar mengulangi apa yang menimpa PAN di Sungai Besar.

Biar pun tidak dilapor meluas media perdana, namun dendam segenap sayap Umno tidak berakhir di situ. Biar pun ditutup mulut dengan projek dan wang ringgit, namun luka lama akan muncul lagi Sabtu ini.

Janji jambatan Manong bernilai RM43.5 juta seperti diumumkan Datuk Seri Najib Razak tidak mampu mengubat hati yang kecewa. Janji projek jambatan sentiasa muncul di musim pilihan raya.

Janji jambatan disebut Tan Sri Rafidah Aziz sejak berpuluh tahun lalu. 

PAN pula tampil dengan lima agenda di Kuala Kangsar. Calonnya Dr Ahmad Termizi Ramli ketika mengumumkan manifesto Suara Wakil Kuale mendesak kerajaan membina plaza tol.

Seperti dilapor sebuah akhbar plaza tol untuk memberi kemudahan kepada penduduk sekitar Manong serta merancakkan pembangunan. Agak aneh bunyinya.

Belum pun Dr Termizi pergi jauh, adiknya Dzorif Ramli yang juga Ketua Pemuda PAS Kuala Kangsar berada di pentas yang berbeza.

Sekarang pilihan akhir buat pengundi iaitu Dr Najihatussalehan Ahmad. Dr Kak Jiha menawarkan 10 agenda demi kesejahteraan rakyat Kuala Kangsar.

Kalau di Sungai Besar peluang PAS makin melebar, di Kuala Kangsar pula PAS tambah dekat di hati pengundi.

“Penguasaan jentera kempen PAS di bulan Ramadan semakin meninggalkan Umno dan PAN di belakang,” ujar Dr Wan Nik. - HARAKAHDAILY 15/6/2016

No comments:

Post a Comment

Link

"KEYAKINAN ANDA MATLAMAT KAMI"